أهلا وسهلا بيكم في محطة إيمان سليمان ودينا بشيرالمحطة دي فتحناها مخصوص عشان طلاب الكاسا، بهدف توفير مادة للاستماع تكون غنية لغويا ، وثقافيا ومحفزة فكريا، وتسد احتياجكو لتنمية مهارة الاستماع بالفصحى والعامية، بره و جوّه الفصل وإن شاء الله المحطة دي هتخليكو تقدروا تتابعوا آخر الأحداث اللي بتحصل حواليكو في القاهرة والعالم… في محطتنا هتلاقوا أفلام ومسلسلات وأخبار، وأغاني كثير بالفصحى وكمان بالعامية المصرية، وهيكون ليكو فرصة للتعليق على بعض المعروض في المحطة إذا حبيتوا مع تحياتإيمان و دينا