
دايما بيكون التاريخ هو البداية لأي حاجة بتحصل عشان كده دايما بيتم استخدام الأحداث التاريخيةكمراجع عشان بتكون هي البداية الصحيحة لفهم أي حاجة انت عايزها بشكل بسيط و واضح في بودكاست هيستوريا ، هنعرف التوثيق عن الأحداث والأشخاصوالأماكن ونطرح الأسئلة عن كل الأحداث التاريخية عشان نفهمها .و نتعلم أنه لا يوجد ماض واحد فقط ، بل في تعددية من الماضي