
L'1 de setembre de 2000 es va constituir el Consorci del Barri de la Mina, que respon a la voluntat de diferents institucions (Generalitat de Catalunya, Ajuntament de Sant Adrià de Besòs, Ajuntament de Barcelona i Diputació de Barcelona) d’assolir, de forma progressiva i en un període de 10 anys, una millora substancial al barri de la Mina. Un canvi que s’ha de fer evident en la millora de les seves condicions:socialseducativescíviquesde seguretatd’urbanitzacióde lluita contra l’exclusió socialde desenvolupament de la vida comunitàriade la vida associativa